Corcova Vineyard
stripe

Treptat, în paralel cu studiile de piață, vizitele în cele mai importante orașe ale țării și discuțiile cu autoritățile, Michel Roy a început să se atașeze de oamenii și de locurile întâlnite. Astfel, deși planurile grupului nu s-au finalizat, Michel Roy a avut timpul necesar pentru a întelege sufletul românesc, hotărârea de a investi într-o afacere aici apărând ca o urmare firească.

În 2005, alături de Șerban Dâmboviceanu, Michel Roy a decis să înceapă o afacere în domeniul viticol - vie și cramă. Pasionat de acest domeniu și conștient de potențialul pământurilor românești, Michel Roy și-a propus să trezească la viață locuri care odinioară produceau vinuri cunoscute la Paris și care acum erau abandonate, în ruină. Deși oamenii munciseră acele vii, uneori familii întregi se uitau neputincioase la degradarea terenurilor și a clădirilor, iar cei mai mulți dintre ei nu-și găsiseră un alt loc de muncă.

Perioada nu era ideală pentru o asemenea investiție, socotind conjunctura pieței internaționale a vinurilor. Producții mari de vinuri, cu o calitate în creștere, venind din țările "lumii noi" (America de Sud, Australia, Africa de Sud, Noua Zeelandă), amenințau vinul european. De altfel, mulți producători francezi luau decizia să-și defrișeze viile din cauza rentabilității scăzute.

Decizia de a investi în agricultură în România nu s-a născut din urmărirea profitului imediat. Profitul ca și finalitate este desigur urmărit de orice întreprinzător, însă obținerea acestuia într-un timp cât mai scurt nu a constituit o prioritate.